Franska glosor + middag

Har typ 27 franska glosor till imorgon. Låter som en ganska bra idé att träna på dem då, tycker jag.... ;)
Det är bla;
rudement (väldigt, eller som min franska lärare Allan sa; jäkligt) och chouette (söt, snygg), som jag tycker är ett par ganska viktiga ord... Man kan tex bilda meningen "Tu es rudement chouette!"... men det får ni ta och lista ut själva vad det betyder (eller fråga på kommentarlänken).... ;)

Eftersom jag är ensam hemma orkar jag inte laga något, så det får bli makaroner och korvstroganoff som jag värmer i mikron... :)

Det händer säket lite annat under middagen också (som att tänka på <3 ~L~ <3, typ...).....

Au Revoir!
//johannablondina

(För alla som inte vet betyder au revoir hejdå på franska! ;))

Kommentarer
Postat av: Anonym

I know what it means. Höhö ja e bäst på franska :P

2009-05-19 @ 22:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0